For oss som elsker chihuahua
Hei Hei

Velkommen inn på forumet & ha en flott dag.

Hilsen Chihuahuaforum.org
For oss som elsker chihuahua
Hei Hei

Velkommen inn på forumet & ha en flott dag.

Hilsen Chihuahuaforum.org
For oss som elsker chihuahua
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For oss som elsker chihuahua

Chihuahua
 
PortaleIndeksLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Senny's fødsel

Go down 
+10
Vanja Storheil
Mariannemor
Christina Denice
Line
Marianne
Hilde C Barikmo
Frøydis
toneulve
Flor de Canela
Linda_84
14 posters
AvInnlegg
Linda_84

Linda_84


Female
Antall Innlegg : 874
Age : 39
Lokalisering : Indre Østfold
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 06.06.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 5:33 pm

Jeg skriver like gjerne fødselshistorien nå som den er friskt i minne! Smile

Senny har oppført seg rolig hele drektigheten, sovet mye og alt har utviklet seg "etter boka". Siste del av drektigheten fikk hun faktisk brått mer energi, og var mye mer livlig av seg.

Ca 1 uke før termin startet jeg å måle temperaturen hennes. Den sank ned til 36 grader ved et tilfelle og holdt seg på rundt 36,5 grader i ca 5 dager. På dag 61 steg den brått til 37,8 og jeg tenkte at "Nå skjer det snart!!". Senny var like rolig på dag 62, og temperaturen sank litt igjen. Jeg ble derfor ikke klok på målingene.

Natt til dag 63 hørte jeg Senny puste tungt og jeg våknet med en gang (sov ikke tungt de siste nettene Smile)
Jeg vekket mannen min og vi bestemte oss for å ta henne med ned på badet hvor valpekassen stod klar. Jeg tittet inn til Senny og der hang det allerede en tom fosterblære og straks etter fulgte en vannblære. Hun hadde ganske uregelmessige, men sterke rier.
Men tiden gikk og 1 time ble til 2 uten at noe mer skjedde. Hun virket pigg, men det var tydelig at hun hadde smerter. Etter å ha sett an situasjonen enda lenger ringte jeg til slutt veterinær. Jeg likte ikke at hun presset og ingenting skjedde. Siden vi har 1 time å kjøre til den aktuelle veterinæren ba han oss komme. I det vi pakket sammen sakene og skulle til å reise tittet enda en vannblære ut. Jeg fikk opp håpet og ringte veterinær igjen. Veterinær ville fortsatt vi skulle komme. Så med vannblære hengende ut tok vi med oss Senny til bilen og kjørte av gårde. Hun sovnet i bilen, og hadde noen få pressveer, men de virket ikke veldig sterke og ingenting kom ut.

Vel fremme hos veterinæren hadde jeg et håp om at han ville prøve å hjelpe fødselene med å forsterke riene, men han var ikke villig til å prøve noe. Han ville åpne opp med en gang. Han synes hun så såpass stor ut og var redd for å miste valper om vi ventet for lenge.
Der og da følte jeg meg som verdens dårligste hundeeier som kunne utsette hunden min for alt dette, men jeg hadde ikke mye valg. Senny ble raskt gitt beroligende og sovnet fort.
Det var forferdelig trist å se de ta henne med inn til operasjon, og jeg må innrømme at jeg felte noen tapre tårer der og da.
Vi ble satt på et behandlingsrom for å ta i mot valpene. Etter vel 20 minutters venting kom første valp endelig inn til oss. Det var en stor, mørk tispe på 150 gram. Jeg hadde ikke forventet å få noen mørke valper (fargegenetikk kan jeg ikke!) siden både mor og far er relativt lyse. Vi masserte og masserte og kort tid etterpå kom det inn en lys hann til oss. Han veide 113 gram.
Nestemann var enda en mørk tispe på 112 gram og deretter en sort hann på 140 gram. "Det her var vel siste" spurte jeg dyrepleier. Men, neida det var 1 til. Sistemann ut var en liten hann på 99 gram.
Vi masserte og masserte, og valpene virket raskt sterkere.

Etter en god stund med massering kom endelig min kjære Senny tilbake til oss. Skjelvende og med nesten helt hvitt tannkjøtt. "Dette gjør jeg ALDRI igjen" tenkte jeg da!! Senny fikk drypp og valpene ble lagt inn til henne. Vi startet jobben med å få de til å starte å suge. det var de villige til alle sammen.
Samtidig våknet Senny mer og mer, men var veldig lenge svært blek. Veterinæren var så vidt inne med oss, og kom ikke mye inn til oss for å se hvordan det går heller. Det ble jeg skuffet over. Etter rundt 2 timer med massering av valper og oppvarming og berolige Senny, begynte hun endelig å bli litt kvikkere. Med kvikkere mener jeg at hun kunne løfte hodet og åpne øynene. Jeg hentet veterinæren og vi fikk reise hjem.
Vel hjemme var formen til Senny raskt stigende heldigvis!
Hun pep litt av forvirring ovenfor valpene, men tok de raskt til seg og begynte med vask og stell.
Når hun var helt våken gav vi hun mat, som hun kastet i seg. DET var godt å se!

Nå ligger Senny inne hos valpene og er verdens beste mor. Jeg krysser fingrene for at hun har nok melk til alle 5 og at de klarer seg hele gjengen. Men, det vil tiden vise!

Dette ble langt! Håper det kan være av nytte for noen å lese Very Happy

Linda
Smile
Til Toppen Go down
http://www.senistar.no
Flor de Canela
Kennel Flor de canela
Flor de Canela


Female
Antall Innlegg : 5255
Age : 61
Lokalisering : Nes på Romerike
Neste utstilling! : 25/04/2008
Registration date : 24.01.2007

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 5:39 pm

Gratulerer med vel overstått! Senny's fødsel 44819 Denne historien er jo nsten identisk med Elbha sin! Hva var det som gjorde at dere ikke ventet? Veer trenger tid til å bygge seg opp, og det kan ta mange timer.....
Til Toppen Go down
http://www.flordecanela.net
Linda_84

Linda_84


Female
Antall Innlegg : 874
Age : 39
Lokalisering : Indre Østfold
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 06.06.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 6:01 pm

Det var råd fra 2 forskjellige veterinæren som var det jeg veide tyngst. Når begge mente jeg burde oppsøke veterinær så turte jeg ikke annet.

Det andre var at Senny virket som hun hadde vondt. Jeg hadde håpet at veterinæren ville prøve fødselhjelp og ikke gå rett på snitt, men den gang ei Sad

Er så vanskelig å vite hvor lenge man kan vente, og jeg hadde aldri tilgitt meg selv om noe hadde gått galt med Senny fordi jeg ventet for lenge pale
Til Toppen Go down
http://www.senistar.no
toneulve

toneulve


Female
Antall Innlegg : 419
Age : 34
Lokalisering : Bergen/Askøy
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 02.12.2010

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 6:14 pm

Gratulerer såå masse med valpene! Gleder meg til å se bildene:-)
Til Toppen Go down
Frøydis

Frøydis


Female
Antall Innlegg : 371
Age : 52
Lokalisering : Langhus
Neste utstilling! : 06022011
Registration date : 05.04.2009

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 6:18 pm

gratulerer - det ble maaange det ja
Til Toppen Go down
Hilde C Barikmo

Hilde C Barikmo


Female
Antall Innlegg : 648
Age : 43
Lokalisering : Søgne
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 27.08.2009

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 6:28 pm

Gratulerer så mye med valper Senny's fødsel 193450
Til Toppen Go down
http://www.kennelminichamp.com
Marianne
Chi Loves You
Marianne


Female
Antall Innlegg : 1456
Age : 60
Lokalisering : Sandnes
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 06.02.2007

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 7:23 pm

Gratulere med de små Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.chilovesyou.com
Line

Line


Female
Antall Innlegg : 1291
Age : 55
Lokalisering : Moss
Neste utstilling! : 04.06.2011
Registration date : 29.02.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 7:39 pm

Ja, det er ikke moro med snitt.... Jeg kjente meg også som verdens dårligste hundeeier. Hvor fikk du tatt snitt hen?
Til Toppen Go down
Linda_84

Linda_84


Female
Antall Innlegg : 874
Age : 39
Lokalisering : Indre Østfold
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 06.06.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 7:41 pm

Jeg var på Jeløya. Valgte å dra dit, fremfor en veterinær nærmere fordi jeg kjenner de bedre Smile

Hvor var du med din tispe? Også Jeløya eller?
Til Toppen Go down
http://www.senistar.no
Christina Denice
Kennel Koru
Christina Denice


Female
Antall Innlegg : 3132
Age : 35
Lokalisering : Vinterbro/Akershus
Registration date : 15.01.2007

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 7:49 pm

Gratulerer så mye med valper, og takk for at du deler historien med oss. Very Happy
Hvem er far til disse små egentlig? Smile

Lykke til med valpene fremover. Du har en spennende tid å møte.
Gleder meg til bilder Smile

Når det gjelder veterinær, snitt, tid og vente osv.. så er det vanskelig å si hva man burde gjøre og ikke burde gjøre i de forskjellige tilfellene. Men min erfaring er at hvis man rådfører seg med veterinæren, får man så og si aldri beskjed om å gi det litt tid.. de vil alltid ha deg inn med en gang, og det ender så og si alltid da med snitt.

Jeg sier absolutt ikke at man ikke skal høre på veterinærene, men jeg synes de er litt vel raske på å snitte. Det er jo absolutt ingen positiv ting for rasen at for stor prosent av våre avlstisper tar snitt. Jeg tror mange snitt har blitt utført når tispen egentlig kunne klart jobben selv. Nå uttaler jeg meg ikke om ditt tilfelle Linda. Jeg var ikke der og vet ikke hvordan din tispe hadde det, eller hvordan situasjonen utartet seg. Du gjorde nok helt sikkert det du følte var best for din tispe Smile

Jeg annbefaler på det sterkeste at man allierer seg med en erfaren oppdretter, som endten kan bistå under fødsler, eller som man kan ha tilgjengelig per tlf hele døgnet. Dette har hjulpet meg veldig. Jeg har flere ganger følt at ting har tatt for lang tid, vært usikker på om alt er som det skal osv osv.. Ja tankene er mange når man sitter midt oppi det. Da er det godt å ha en gammel traver som støtter og kommer med rolige og kloke ord. Smile Hadde det ikke vært for at jeg hadde hatt slike gode rådførere underveis, hadde jeg også per dags dato hatt et snitt her i huset.
Til Toppen Go down
http://www.kennelkoru.com
Line

Line


Female
Antall Innlegg : 1291
Age : 55
Lokalisering : Moss
Neste utstilling! : 04.06.2011
Registration date : 29.02.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 7:50 pm

Jepp, Jeløya! Eneste som har døgnåpent og vi var inne på natta.... Bjørn Fuglum eller noe sånt het vår vet.
Til Toppen Go down
Linda_84

Linda_84


Female
Antall Innlegg : 874
Age : 39
Lokalisering : Indre Østfold
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 06.06.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 7:59 pm

Takk for gode ord og tips, Christina Smile Jeg er enig i at de fleste veterinærer er raske med å snitte, men må bare slå meg til ro med at magefølelsen var riktig denne gangen Smile
Hun er parret med Amigo (Chidelias Kiss From a Rose).

Line: Vi var hos Halldor (husker ikke etternavnet i farta)
Til Toppen Go down
http://www.senistar.no
Mariannemor

Mariannemor


Female
Antall Innlegg : 719
Age : 58
Lokalisering : Porsgrunn
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 22.07.2009

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 8:24 pm

Takk som deler, lurt å gjøre det mens det er friskt i minne! Very Happy

Jeg syns "min" veterinær brukte veldig lang tid før han snittet, med tanke på at det kom mørk grønn væske relativt tidlig i forløpet før jeg kom meg til vet. Han ga bl.a. vee-sprøyte og ventet nesten to timer før han snittet.
Men det varierer sikkert hvordan de håndterer det, og jeg antar at han er unntaket som bekrefter regelen ang veterinærer og snitt. Så lenge det endte bra, så var jeg såre fornøyd, og han er en dyktig og behagelig veterinær.

Forøvrig er han identisk med veterinæren som dukket opp i 3. episode av Farmen for å sjekke jurbetennelse Senny's fødsel 487508
Til Toppen Go down
Flor de Canela
Kennel Flor de canela
Flor de Canela


Female
Antall Innlegg : 5255
Age : 61
Lokalisering : Nes på Romerike
Neste utstilling! : 25/04/2008
Registration date : 24.01.2007

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 9:40 pm

Linda_84 skrev:
Det var råd fra 2 forskjellige veterinæren som var det jeg veide tyngst. Når begge mente jeg burde oppsøke veterinær så turte jeg ikke annet.

Det andre var at Senny virket som hun hadde vondt. Jeg hadde håpet at veterinæren ville prøve fødselhjelp og ikke gå rett på snitt, men den gang ei Sad

Er så vanskelig å vite hvor lenge man kan vente, og jeg hadde aldri tilgitt meg selv om noe hadde gått galt med Senny fordi jeg ventet for lenge pale

Jeg må si meg enig med Christina her jeg. Vil ikke kritisere hverken deg eller veterinærene bare så det er sagt, men synes dette er et spennende tema. Tisper skal ha vondt! Det er ganske naturlig når man skal føde. Må le litt, du er søt da! Senny's fødsel 056

Å sette en ve-sprøyte på en tispe som er full av valper kan gå aldeles galt! Livmoren er så utsprengt at den kan sprekke under harde sammentrekninger som ve-sprøyta foråsaker. Da går det gjerne galt med valpene, og morens liv står også i fare. Crying or Very sad Jeg kjenner flere som har mistet hele kull på den måten. Sånn sett skal du være glad det ble snitt i stedet. Å sette vedrivende sprøyte på en av våre tisper blir over mitt lik! pale

uansett veldig interessant å lese din opplevelse av en fødsel. Hadde du noen i ryggen eller måtte du klare deg på egenhånd?
Til Toppen Go down
http://www.flordecanela.net
Vanja Storheil

Vanja Storheil


Female
Antall Innlegg : 4561
Age : 35
Lokalisering : Asker
Neste utstilling! : 00/00/2010
Registration date : 26.05.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeSøn Mar 13, 2011 10:11 pm

Takk som deler historien din Smile
Til Toppen Go down
http://www.storheilchihuahuas.webs.com
Linda_84

Linda_84


Female
Antall Innlegg : 874
Age : 39
Lokalisering : Indre Østfold
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 06.06.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 7:29 am

Flor de Canela skrev:
Linda_84 skrev:
Det var råd fra 2 forskjellige veterinæren som var det jeg veide tyngst. Når begge mente jeg burde oppsøke veterinær så turte jeg ikke annet.

Det andre var at Senny virket som hun hadde vondt. Jeg hadde håpet at veterinæren ville prøve fødselhjelp og ikke gå rett på snitt, men den gang ei Sad

Er så vanskelig å vite hvor lenge man kan vente, og jeg hadde aldri tilgitt meg selv om noe hadde gått galt med Senny fordi jeg ventet for lenge pale

Jeg må si meg enig med Christina her jeg. Vil ikke kritisere hverken deg eller veterinærene bare så det er sagt, men synes dette er et spennende tema. Tisper skal ha vondt! Det er ganske naturlig når man skal føde. Må le litt, du er søt da! Senny's fødsel 056

Å sette en ve-sprøyte på en tispe som er full av valper kan gå aldeles galt! Livmoren er så utsprengt at den kan sprekke under harde sammentrekninger som ve-sprøyta foråsaker. Da går det gjerne galt med valpene, og morens liv står også i fare. Crying or Very sad Jeg kjenner flere som har mistet hele kull på den måten. Sånn sett skal du være glad det ble snitt i stedet. Å sette vedrivende sprøyte på en av våre tisper blir over mitt lik! pale

uansett veldig interessant å lese din opplevelse av en fødsel. Hadde du noen i ryggen eller måtte du klare deg på egenhånd?

Selvfølgelig har de vondt når de føder, det vet jeg også Very Happy Men hun virket også veldig sliten. I bilen hadde hun noen pressveer, men hun hjalp ikke til på de.

Det er absolutt et spennende tema. Jeg trodde selv på forhånd at jeg skulle være en av de som kunne holde hodet kaldt og klare å vente og ta tiden til hjelp. Men når jeg sto midt opp i det tok jeg grundig feil gitt.

Jeg hadde flere oppdrettere å ringe til, men i "kampens hete" ringte jeg først veterinær. Hadde jeg kunnet gjort det om igjen, hadde jeg nok tatt flere telefoner, men ble rett og slett skremt av veterinærene og turte ikke gjøre annet enn de ba meg om Smile
Jeg har hatt mange samtaler med hun ene veterinæren om fødselen på forhånd (har mye med henne å gjøre på jobb) og hun er opptatt av at ting skal gå naturlig. Så når hun synes jeg skulle dra, gjorde jeg det.

Smile

Nå går det heldigvis veldig bra. Utrolig hvor fort tispen har kommet seg. Valpene henger fast på pattene stort sett hele tiden og virker livsglade. Håper det holder seg Smile
I hodet mitt har jeg bestemt meg for at jeg gjorde det rette for tispe og valper, får bare vondt av å tenke "dersom", "hvis" osv... Smile
Til Toppen Go down
http://www.senistar.no
tonje

tonje


Female
Antall Innlegg : 676
Age : 42
Lokalisering : Oslo
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 27.01.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 7:41 am

Gratulerer så mye med valpene Very Happy
Godt at alt gikk bra, selv om det ble snitt.
Gleder meg til bilder Senny's fødsel 594
Til Toppen Go down
http://www.whitecastellos.net
Flor de Canela
Kennel Flor de canela
Flor de Canela


Female
Antall Innlegg : 5255
Age : 61
Lokalisering : Nes på Romerike
Neste utstilling! : 25/04/2008
Registration date : 24.01.2007

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 7:45 am

Heldigvis så kommer mammaen seg veldig fort etter et snitt! Very Happy Nå er det forhåpentlig bare valpekos framover. Senny's fødsel 050

Det er som du sier lett å være etterpåklok. Jeg har selv kjent panikken komme krypende, og det er ingen god følelse... pale Det var interessant å høre litt mer ettersom vi som sagt hadde mye til felles i hendelsesforløpet.

Nå venter iallefall jeg spent på bilder av de små! Nyt hvert øyeblikk, valpetiden er over før du det ordet av det.
Til Toppen Go down
http://www.flordecanela.net
Ann K
Kennel Chichelle
Ann K


Female
Antall Innlegg : 10317
Age : 46
Lokalisering : Akershus
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 07.01.2007

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 8:12 am

Takk som deler & gratulere med småttiser Senny's fødsel 049
Til Toppen Go down
http://chichellekennel.webs.com/
Linda_84

Linda_84


Female
Antall Innlegg : 874
Age : 39
Lokalisering : Indre Østfold
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 06.06.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 8:17 am

Tusen takk alle sammen Senny's fødsel 049

Nå koser vi oss veldig med de små. Skal se om ikke jeg får lagt ut noen bilder til dere i kveld Smile
Til Toppen Go down
http://www.senistar.no
Wonderboy

Wonderboy


Female
Antall Innlegg : 2788
Age : 79
Lokalisering : Sverige
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 21.12.2008

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 8:35 am

Flor de Canela skrev:
Linda_84 skrev:
Det var råd fra 2 forskjellige veterinæren som var det jeg veide tyngst. Når begge mente jeg burde oppsøke veterinær så turte jeg ikke annet.

Det andre var at Senny virket som hun hadde vondt. Jeg hadde håpet at veterinæren ville prøve fødselhjelp og ikke gå rett på snitt, men den gang ei Sad

Er så vanskelig å vite hvor lenge man kan vente, og jeg hadde aldri tilgitt meg selv om noe hadde gått galt med Senny fordi jeg ventet for lenge pale

Jeg må si meg enig med Christina her jeg. Vil ikke kritisere hverken deg eller veterinærene bare så det er sagt, men synes dette er et spennende tema. Tisper skal ha vondt! Det er ganske naturlig når man skal føde. Må le litt, du er søt da! Senny's fødsel 056

Å sette en ve-sprøyte på en tispe som er full av valper kan gå aldeles galt! Livmoren er så utsprengt at den kan sprekke under harde sammentrekninger som ve-sprøyta foråsaker. Da går det gjerne galt med valpene, og morens liv står også i fare. Crying or Very sad Jeg kjenner flere som har mistet hele kull på den måten. Sånn sett skal du være glad det ble snitt i stedet. Å sette vedrivende sprøyte på en av våre tisper blir over mitt lik! pale

uansett veldig interessant å lese din opplevelse av en fødsel. Hadde du noen i ryggen eller måtte du klare deg på egenhånd?

Jeg er enig med deg til et visst punkt, men når tispa har født tre store valper over en periode på 8-9 timer og er sliten, og den siste valpen ligger i bekkenet, har jeg ingen betenkeligheter med å sette en ve-sprøyte for å få den ut.
Senere kull på samme tispe foregikk uten komplikasjoner.
Til Toppen Go down
Flor de Canela
Kennel Flor de canela
Flor de Canela


Female
Antall Innlegg : 5255
Age : 61
Lokalisering : Nes på Romerike
Neste utstilling! : 25/04/2008
Registration date : 24.01.2007

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 8:50 am

Wonderboy skrev:


Jeg er enig med deg til et visst punkt, men når tispa har født tre store valper over en periode på 8-9 timer og er sliten, og den siste valpen ligger i bekkenet, har jeg ingen betenkeligheter med å sette en ve-sprøyte for å få den ut.
Senere kull på samme tispe foregikk uten komplikasjoner.

Nå snakket jeg ut fra at tispa er full av valper da, og at det enten er pressveer der det ikke kommer noen valper eller svake/ ingen veer. Den situasjonen du nevner er noe annet. Burde ha ordlagt meg bedre! Embarassed
Til Toppen Go down
http://www.flordecanela.net
Wilma

Wilma


Female
Antall Innlegg : 630
Age : 29
Lokalisering : Bergen, Samnanger
Registration date : 09.01.2010

Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitimeMan Mar 14, 2011 9:22 am

Gratulerer med valper. Senny's fødsel 049 Gleder meg til bilder.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Senny's fødsel Empty
PosteTema: Re: Senny's fødsel   Senny's fødsel Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Senny's fødsel
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For oss som elsker chihuahua :: Fødsel opplevelse!-
Gå Til: