For oss som elsker chihuahua
Hei Hei

Velkommen inn på forumet & ha en flott dag.

Hilsen Chihuahuaforum.org
For oss som elsker chihuahua
Hei Hei

Velkommen inn på forumet & ha en flott dag.

Hilsen Chihuahuaforum.org
For oss som elsker chihuahua
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For oss som elsker chihuahua

Chihuahua
 
PortaleIndeksLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Passer en chi som er gravid

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Tamera85




Female
Antall Innlegg : 5
Age : 38
Lokalisering : Hordaland
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 13.12.2011

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeTir Des 13, 2011 8:41 pm

Hei.
Jeg er i en litt kinky situasjon...
Jeg passer en chihuahua som jeg er 99 % sikker på er gravid.
H*n som eier denne har hatt en veldig tøff periode dette året, trenger ikke gå inn på detaljer, men tingen er den at h*n ikke har helt klart og ta seg av hundene den siste tiden. Så jeg prøver og hjelpe litt til med og ta ene til meg i en liten periode.

Her hin dagen satt jeg og hvilte hånden min på magen til hunden, da jeg kjente bevegelse (var akkurat som om jeg ble forsiktig strøke med en finger i håndflaten), og så magen beveget seg merkverdig.

Sendte en melding om at jeg mente hun var gravid, men fikk til svar at hunden var 110 % IKKE gravid;hun hadde bare veldig følsom mageregion og noe greier jeg ikke forsto så masse av.

H*n har en annen tispe som er gravid pga han hunden kom seg ut, så tenker da at hvordan kan h*n være sikker på at denne ikke er det og???

I tillegg er hunden veldig tynn, masse av tannstein, hovne "mandler" (vet ikke hva de heter der) og løse tenner pluss mest sannsynlig navlebrokk...

Snakket med en vennine av meg som driver av oppdrett av disse hundene, hun var sikker på at hunden er mest sannsynlig rundt 5 -6 uker gravid,hun sa hun kjente valper ...

Hun mener også at jeg bør prøve og kjøpe hunden, få kontrakt på at jeg da kjøper hun som hun er og at jeg tar all utgifter til vætriner...

1) Jeg for dårlig samvittighet over denne personen som eier hunden, men vil jo det beste for hun.
2) Jeg har jo sagt at hun er gravid, men h*n nekter jo på det.
3) Venninen min sa at jeg burde gjøre dette, så forhåpentligvis selge valpene så jeg for tilbake det som blir lagt ut på vetrineær.
4) Er redd jeg ikke har råd til vætriner....

Bare som det er sagt så gjør denne personen alt for å en orden på livet til seg selv og hundene, det er ikke dyreplageri (ikke bevist hvertfall) , og h*n elsker de over alt, men helse og andre ting har ødelagt litt...

Så spørsmålet mitt er litt mange og rotete :P

1) hva bør jeg gjøre?
2) hva/ hvordan forbereder jeg meg til fødsel?
3) hjelp.......

Sitter pris på all ærlig hjelp, jeg er virkelig usikker...

PS.... Hunden har hatt keisersnitt tidligere.
Til Toppen Go down
Wonderboy

Wonderboy


Female
Antall Innlegg : 2788
Age : 79
Lokalisering : Sverige
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 21.12.2008

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeTir Des 13, 2011 9:09 pm

Hvis du kan se/kjenne valpen(e) bevege seg, er tispen over 7 uker drektig.
Dette kan raskt avgjøres med et røntgenbilde.
Er hun tidligere snittet, må du regne med snitt denne gangen også.
Jeg synes du skal ta henne med til veterinæren for en sjekk, så fort som mulig, og samtidig forsøke å komme til en ordning angående betaling, hvis det blir nødvendig med snitt.
Til Toppen Go down
Cecilie Cezkal
Kennel Cezkal & Valpeformidler!
Cecilie Cezkal


Female
Antall Innlegg : 3416
Age : 45
Lokalisering : Tjølling
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 27.12.2007

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeOns Des 14, 2011 5:50 am

For en kjip situasjon! Men du er utrolig snill som ønsker å hjelpe til! Nå er jo allerede "skaden" skjedd, så ville lagt det til rette for å være så forberedt som mulig for din egen del og hunden.

Ta kontakt med eier og forsøk å overtal til en overdragelse av hunden (og valpene etter en attest fra vetrinær at hun er drektig) så du kan ta alle utgifter, ellers må denne personen ta igjen hunden å gjøre det selv. Ett snitt koster alt fra 4000-16000 ettersom hvor i landet, vetrinær og når på døgnet det kan bli nødvendig. Dette må jo som regel betales på stedet også...

Det koster fort ett vennskap om man skal bli uenige om penger...

Forberedelse til fødsel gjør du ved å ta tempen i hundens enetarmsåpning regelmessig før antatt termin som vetrinær kan anslå. Tempen synker gjerne med en hel grad før den stiger igjen når det nærmer seg fødsel (temp fallet kan være opptil ett døgn før fødsel setter i gang, men også bare minutter og timer) Hunden forandrer gjerne adferd ved å stresse seg litt opp når det nærmer seg fødsel. Graver og romsterer i tepper og peser og finner ikke helt rette liggestilling. Alle har selvsagt ikke lik oppførsel. Noen ligger bare stille og man kan plutselig oppdage en "blære" som står ut bak. Da er det uansett i gang om ikke hunden har synlige rier. Kom deg bare til vetrinær eller få hjelp av din venn som driver oppdrett når fødsel er i gang. I hvertfall når hunden har hatt snitt før, så er sjangsen stor for å få det igjen.

Ønsker deg uansett lykke til. Håper det ordner seg til alles beste.

Håper du oppdaterer oss om hvordan det går og ender også?
Til Toppen Go down
http://www.cezkal.com
Tamera85




Female
Antall Innlegg : 5
Age : 38
Lokalisering : Hordaland
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 13.12.2011

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeOns Des 14, 2011 11:46 am

Har fått time til helse sjekk på fredag... så få bevis på at hun er gravid, så for jeg kontakte eier.... off.... vet ikke hva jeg mer skal gjøre, vil ikke levere henne tilbake med tanke på situasjonen eieren er i no, er redd hun ikke vil få den oppmerksomheten hun trenger ang fødsel Sad Sad
Til Toppen Go down
Vanja Storheil

Vanja Storheil


Female
Antall Innlegg : 4561
Age : 35
Lokalisering : Asker
Neste utstilling! : 00/00/2010
Registration date : 26.05.2008

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeOns Des 14, 2011 12:00 pm

Hvis hun er blitt veldig tynn som du sier, og du har misstanke om at hun er drektig, så burde du begynne å fòre tispen på valpefòr som er tilegnet små hunder (da denne inneholder mest energi og protein). Gi henne gjerne Hills A/D fòr i 2-3 dager for å få systemet og næringen i gang.
For det som skjer dersom tispen ikke får riktig ernæring, så tar valpene næringen og lagringen fra tispens kropp, og da blir de tynn, underernært og tåler ikke en eventuell fødsel like godt i forhold til de som er riktig ernært!

Godt du tar ansvar, lykke til!

Til Toppen Go down
http://www.storheilchihuahuas.webs.com
Tamera85




Female
Antall Innlegg : 5
Age : 38
Lokalisering : Hordaland
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 13.12.2011

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeOns Des 14, 2011 6:34 pm

Har snakket med oppdretter i dag. H*n sier at H*n har trodd det samme før, at hunden har vært gravid, da har h*n vært til dyrelege og alt, de kjente liv sånn som jeg forklarer det, men var ingenting.... Er det virkelig mulig at det kan kjennes ut som valper, men at det kan være andre ting???
Til Toppen Go down
Vanja Storheil

Vanja Storheil


Female
Antall Innlegg : 4561
Age : 35
Lokalisering : Asker
Neste utstilling! : 00/00/2010
Registration date : 26.05.2008

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeOns Des 14, 2011 7:51 pm

Min mening:
Jeg synes du burde stole på magefølelsen din å få sjekket det, mulig h*n bare bortforklarer seg? Nå kjenner jeg ikke til denne personen, så vet ikke om h*n er til å stole på.
Og hvorfor sier h*n først nå at hunden er sjekket for det samme før, det burde h*n ha sagt når du konfronterte h*n med det første gang.

Men gjentar det som jeg sa, ernæring, er veldig veldig viktig dersom hunden er drektig!

Til Toppen Go down
http://www.storheilchihuahuas.webs.com
Tamera85




Female
Antall Innlegg : 5
Age : 38
Lokalisering : Hordaland
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 13.12.2011

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeOns Des 14, 2011 8:02 pm

Hun får valpe for nå Very Happy gir også egg i maten, da jeg vet det skal være bra for både pels og valper ( hvertfall det jeg er blitt fortalt)
H*n har bare sagt at hunden ikke kan være det, men skal til vætriner på fredag,så vi får se da Smile
Til Toppen Go down
Vanja Storheil

Vanja Storheil


Female
Antall Innlegg : 4561
Age : 35
Lokalisering : Asker
Neste utstilling! : 00/00/2010
Registration date : 26.05.2008

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeTor Des 15, 2011 11:39 am

Ønsker deg lykke til Smile
Så får vi håpe at hunden ikke er drektig! Smile
Til Toppen Go down
http://www.storheilchihuahuas.webs.com
Tamera85




Female
Antall Innlegg : 5
Age : 38
Lokalisering : Hordaland
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 13.12.2011

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeFre Des 16, 2011 11:04 pm

Er det mulig???
Var til dyrelegen i dag, de kjente på henne og mente også at det var valper på gang...
Fikk tatt UL på henne, og der var det absolutt ingenting, nada, zero.... Shocked
Fatter det ikke...
Men må si jeg er glad får det da...
Men hun MÅ fjerne tannstein, og trekke minimum 2 tenner...
Så for høre hva oppdretter har å si... Skulle ikke bli mer enn 1500 - 2000 mente de, syns ikke det var så gale jeg da...
Til Toppen Go down
Charlotte
Kennel PocoAngelo
Charlotte


Female
Antall Innlegg : 6251
Age : 44
Lokalisering : Tysvær
Neste utstilling! : 13/06/2009
Registration date : 08.01.2007

Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitimeOns Des 21, 2011 8:04 pm

Så bra!

Flink du er som tar dette på alvor. Håper du får orden på munnen hennes også - om tennene som må trekkes er råtne, så kan de danne verk som igjen kan ta livet av hunden eller gjøre dem veldig syke. Så trekk om du kan og start med regelmessig tannhygiene. Har selv to tisper med dårlige tenner etter drektigheter og det er ikke noe morro.

Lykke til! Håper du får overført hunden på deg - Om eieren elsker de over alt på jord, må jo denne også forstå at de trenger nye hjem om h*n ikke klarer å ta vare på dem selv...


Lykke til og God Jul!
Til Toppen Go down
http://www.poco-angelo.com
Sponsored content





Passer en chi som er gravid Empty
PosteTema: Re: Passer en chi som er gravid   Passer en chi som er gravid Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Passer en chi som er gravid
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For oss som elsker chihuahua :: Fødsel opplevelse!-
Gå Til: