For oss som elsker chihuahua
Hei Hei

Velkommen inn på forumet & ha en flott dag.

Hilsen Chihuahuaforum.org
For oss som elsker chihuahua
Hei Hei

Velkommen inn på forumet & ha en flott dag.

Hilsen Chihuahuaforum.org
For oss som elsker chihuahua
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For oss som elsker chihuahua

Chihuahua
 
PortaleIndeksLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Happy Doo's helveteskull

Go down 
+6
Lovises Royale
Wonderboy
Ann K
siri hjelm
Flor de Canela
*Hilde*
10 posters
AvInnlegg
*Hilde*
Kennel Happy Doo
*Hilde*


Female
Antall Innlegg : 1728
Age : 41
Lokalisering : Aurskog-Høland
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 12.01.2007

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeTor Mar 10, 2011 8:53 pm

Helvetes fødselen var da Sisu fødte på dag 54!
Uten forvarsel våknet jeg med en slimpropp i panna og ei tispe med pressveer. Ringte gubben som jobbet natta og fikk han til å avbryte og komme hjem, tenkte med meg selv at den psykiske påkjennelsen av å ta i mot dødevalper var for stor å ta alene. Vekte Torild (FdC), hun skjønte ikke noe, for det var jo ikke den tispa som skulle føde nå! Strøk på Sisu og sa gode ord, snudde meg med telefonen og bannet til Torild.

Kl 3.20 kom første tispe, Toffi Happy Doo's helveteskull 049 Hun var i live Happy Doo's helveteskull 050 og veide hele 84g! Hun virket kvikk og fin, selv om hun manglet litt pels.

Kl 3.34 kom Vikki Happy Doo's helveteskull 049 Hun var også i live og veide 92g! Manglet litt pels her også. Hun veier nå 1,8kg

Kl 4.35 kom ei "skinnfille", uten pels. Hun klappet sammen rett etter at hun var ute av posen. 37g

Gubben kom hjem og banket på døren inn til rommet der jeg satt, merket at han var engstelig for å komme inn. Fikk beroliget han med at vi hadde 2 vakre jenter i kassa.

Kl 5.17 kom LilleMann på 68g, han hadde "litt" mer pels enn jentene. LilleMann ble 4 uker, da så vi at bakbena ikke virket og han ble konstantert blind. Røntgen bilden så helt jævlige ut!

Jeg måtte tillegsfore annenhver time fra første stund og massere melkesprengte patter.
Valpene begynte på antibiotika 3 dager gamle og de ble lagt i "kuvøse" etter råd fra Sonja.
På dag 10 prøvde jeg meg med å fore hver 3 time, men forsatte igjen annenhver. Melket Sisu i sprøter så de skulle få i seg råmelken hele veien, for ett jævla styr! Toffi og Vikki begynte å ta puppen rundt dag 8, men fikk fortsatt litt tilegg. LilleMann tok puppen på dag 15.
Når de var 3 uker begynnte vi med most starter og tilegg på skål og det gikk ned på høykant!
Da var jeg bare oppe ett par ganger i løpet av natten. Man blir helt ødelagt av en sånn runde!

Toffi lever ikke lenger i dag, hjertet hennes ble aldri helt utviklet. Hun ble junior og er dypt savnet!
Til Toppen Go down
http://www.happydoo.no
Flor de Canela
Kennel Flor de canela
Flor de Canela


Female
Antall Innlegg : 5255
Age : 61
Lokalisering : Nes på Romerike
Neste utstilling! : 25/04/2008
Registration date : 24.01.2007

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeTor Mar 10, 2011 9:01 pm

Det var forferdelig Hilde! Jeg satt litt på avstand, men selv jeg var konstant urolig. Ikke bare for valpene, men også for deg som ble mer og mer sliten og motløs... Crying or Very sad Jeg tilbudte meg å komme, men forstår at du takket nei til sårt tiltrengt hvile. Du måtte ha kontrollen selv. Det samme hadde jeg sagt om det var motsatt...
Jeg beundrer virkelig utholdenheten din, du gjorde en kjempeinnsats! La oss håpe at det var både første og siste gang! Happy Doo's helveteskull 91815
Til Toppen Go down
http://www.flordecanela.net
siri hjelm

siri hjelm


Female
Antall Innlegg : 1477
Age : 49
Lokalisering : stavanger
Neste utstilling! : 28/29 april Smile
Registration date : 08.04.2009

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeTor Mar 10, 2011 9:04 pm

Kan ikkje tenke meg kor tøft det har våre for dere,sitte og gi tilegg annhver time i uker..
Happy Doo's helveteskull 056 . Toffi må være noe av det søteste som har våre på denne jord...og nå er hun en vakker engel <3
Til Toppen Go down
Ann K
Kennel Chichelle
Ann K


Female
Antall Innlegg : 10317
Age : 46
Lokalisering : Akershus
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 07.01.2007

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeTor Mar 10, 2011 9:12 pm

Kjenner jeg blir neste på gråten av å lese, det må ha vært veldig tøft. Tusen takk som deler. Veldig bra å kunne se bra og dårlige sider ved avl. Ingen dans på roser.

Happy Doo's helveteskull 193450
Til Toppen Go down
http://chichellekennel.webs.com/
Wonderboy

Wonderboy


Female
Antall Innlegg : 2788
Age : 79
Lokalisering : Sverige
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 21.12.2008

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeTor Mar 10, 2011 9:24 pm

Dette er ett av de kullene jeg har 'fulgt' fra time til time, på tross av avstanden, og jeg er full av beundring over den jobben du gjorde der HIlde!

Det er mange som tror at når først valpene er født, så er resten bare kos, men sånn er det ikke.
Ofte er det da arbeidet starter.
Til Toppen Go down
Lovises Royale

Lovises Royale


Female
Antall Innlegg : 455
Age : 59
Lokalisering : Nøtterøy
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 13.05.2009

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeTor Mar 10, 2011 9:35 pm

Sitter med gråten i halsen. Og er full av beundring for din innsats for disse 3 valpene. Desverre er ikke Toffi i blant oss lenger men jeg vet hun satte sine spor for alltid hos Mamma og Pappa. Lille gutt måtte jo også forlate dere, men han har det godt nå. Håper dere har fått deres for en stund og lykke til med de små dere har i hus nå Happy Doo's helveteskull 91815
Til Toppen Go down
http://www.lovisesroyale.dk
Monica Sannes Melå
Kennel Life is Good
Monica Sannes Melå


Female
Antall Innlegg : 2416
Age : 45
Lokalisering : Kvæfjord
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 13.04.2008

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeTor Mar 10, 2011 10:38 pm

Dere skulle hatt medalje for den fabelaktige innsatsen Hug
Til Toppen Go down
http://www.kennellifeisgood.com
Line

Line


Female
Antall Innlegg : 1291
Age : 55
Lokalisering : Moss
Neste utstilling! : 04.06.2011
Registration date : 29.02.2008

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeFre Mar 11, 2011 5:35 am

For en innsats av dere! Jeg tar av meg hatten og er full av beundring! Happy Doo's helveteskull 056
Til Toppen Go down
Wilma

Wilma


Female
Antall Innlegg : 630
Age : 29
Lokalisering : Bergen, Samnanger
Registration date : 09.01.2010

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeFre Mar 11, 2011 6:16 am

For en innsats av dere! Jeg tar av meg hatten og er full av beundring!

Samme her flower1
Til Toppen Go down
Kina
Rømt fra sverige
Kina


Female
Antall Innlegg : 2372
Age : 44
Lokalisering : Oslo
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 08.01.2007

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeFre Mar 11, 2011 8:02 am

Vilken insats av dere!
Til Toppen Go down
*Hilde*
Kennel Happy Doo
*Hilde*


Female
Antall Innlegg : 1728
Age : 41
Lokalisering : Aurskog-Høland
Neste utstilling! : 00/00/0000
Registration date : 12.01.2007

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeFre Mar 11, 2011 9:19 am

Innsatsvilje var det mye av her, men gode råd og støtte var det som fikk oss igjennom dette.
Når jeg ser tilbake på dette må jeg riste litt på hode også, hva får en nyoppstartet oppdrette til å fortsette etter dette tenker jeg nå Laughing Dette var kull nr 2 Happy Doo's helveteskull 685847

Nå i skrivende stund sitter jeg her med 3 velskapte valper på 4 uker og 3 av 5 hunder med kennelhoste, det er heller ingen dans på roser må jeg si. Er så redd for de små.
Til Toppen Go down
http://www.happydoo.no
Flor de Canela
Kennel Flor de canela
Flor de Canela


Female
Antall Innlegg : 5255
Age : 61
Lokalisering : Nes på Romerike
Neste utstilling! : 25/04/2008
Registration date : 24.01.2007

Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitimeFre Mar 11, 2011 9:52 am

*Hilde* skrev:


Nå i skrivende stund sitter jeg her med 3 velskapte valper på 4 uker og 3 av 5 hunder med kennelhoste, det er heller ingen dans på roser må jeg si. Er så redd for de små.

Happy Doo's helveteskull 056
Til Toppen Go down
http://www.flordecanela.net
Sponsored content





Happy Doo's helveteskull Empty
PosteTema: Re: Happy Doo's helveteskull   Happy Doo's helveteskull Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Happy Doo's helveteskull
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For oss som elsker chihuahua :: Fødsel opplevelse!-
Gå Til: